miércoles, 12 de octubre de 2016

Convocatorias ASEMBLEA ORDINARIA e - EXTRAORDINARIA- 25Out.-







-      CONVOCATORIA ASEMBLEA XERAL ORDINARIA-
-      25 de Outubro de 2016 –
 
  Estimad@s Soci@s ;
 
A Xunta directiva CONVOCATE a unha ASEMBLEA XERAL ORDINARIA no IES Sofía Casanova o Martes, 25 de Outubro ás 16,30 horas en primeira convocatoria e ás 17 horas  na segunda.
          Orde do día
 
1 .- Lectura e aprobación, se procede, ACTA  da Asemblea anterior.
                 2 .- Aprobación- Informe de XESTIÓN- MEMORIA ANUAL.
 
3 .- Aprobación- Informe ECONOMICO exercicio 2015. 
4 .- Previsión económica para o exercicio 2016.
 
5 .- Suxestións e preguntas.-
  
·         Informacións sobre temas relacionados co plans de estudo e ensino, Lei LOMCE e probas de Reválidas, Selectividade, libros de Texto, desenvolvemento do ABALAR, Infraestruturas, pista polideportiva, Ascensor e eliminación de barreiras arquitectónicas, horario escolar,…etc.
·         Debate de transformar a  rúa Galego Soto nunha AREA  ESCOLAR e  PEONIL.
·         Vindeiras eleccións de nais e pais para o CONSELLO ESCOLAR.
·         Esperamos a vosa presenza cara a unha mellor calidade do ensino público.-
 
 
- - - - - - - - - - - - - - - - - - -
 
 
-      CONVOCATORIA ASEMBLEA XERAL EXTRAORDINARIA-

-      25 de Outubro de 2016 –

 

A Xunta directiva te CONVOCATE a ASEMBLEA XERAL EXTRAORDINARIA no  IES Sofía Casanova o Martes, 25 de Outubro ás 17,45 horas, a continuación da Asemblea anterior.

  
          Orde do día

  
1     .-   Nomeamento e renovación da Xunta Directiva, segundo      o Artigo 22 e 29 dos Estatutos.-

 - Novas incorporacións.

 

-   Esperamos a túa presenza co fin de ter unha mellor calidade do ensino público.-

 

              Ferrol, a 11 de Outubro de 2016.-

 

 
                             O Presidente                                                 Secretario

      
              
            Asdo. Manuel E.Acebo Grela  -                 - asdo.Xose M. Sanxoán Caamaño -    
 
 
 

Enquisa e datos sobre ACOSO ESCOLAR.-


- La Voz de Galicia .-

O  7% dos alumnos galegos de secundaria padecen acoso ocasional.

 Uns 2.200 estudantes recoñecen agredir algunha vez e 500, de forma habitual.




 Tamara Montero
Santiago / A Voz - 12/10/2016


    Sufriches acoso? O  7 % dos estudantes galegos dixeron que si, de xeito ocasional.
Outro 1,4 % contesta que de xeito reiterado. Supón que na comunidade 6.200 estudantes enfrontáronse a unha situación de violencia escolar algunha vez.
E outros mil sofren ese inferno frecuentemente.
Son os datos dunha enquisa a máis de 21.000 estudantes de entre 12 e 16 anos en centros públicos de España sobre a convivencia escolar, que tamén revela que o uso das tecnoloxías da información fixo aparecer un tipo de acoso que non ten horarios nin lugares definidos: o ciberacoso.
Son outros case tres mil estudantes en Galicia os que sofren este tipo de prácticas, que se adoitan levar a cabo a través das redes sociais.


   A enquisa, realizada por Save the Children con financiamento gobernamental, tamén preguntou aos alumnos si hostigaron a algún compañeiro de clase.
  En Galicia, o  3 % recoñécense acosadores ocasionales. Outro 0,6 % confesan que o fan con frecuencia. Sobre o total de poboación escolar de entre 12 e 16 anos de Galicia supón que uns 2.200 estudantes afirman que agrediron a outro escolar algunha vez e que uns 500 din que o fan de xeito frecuente.

   Dos datos despréndese que aínda prevalece o acoso tradicional, pero que o cibernético vai gañando terreo. Un 1,4 % dos alumnos galegos din que foron acosadores a través das redes de forma ocasional, e o 0,4 % que o fan de xeito reiterado. Son, no total da poboación escolar que está na ESO en Galicia, máis dun milleiro de adolescentes que utilizan as redes sociais para hostigar aos seus compañeiros.

   Outro fenómeno é o que mestura o acoso tradicional co que se realiza a través das redes sociais.
En Galicia, máis de 1.600 estudantes foron vítimas destes dous tipos de bullying, ou o que é o mesmo, un 2,8 % dos alumnos din ser hostigados tanto no centro escolar como a través das novas tecnoloxías. De todos os xeitos, só o 0,7 % dos estudantes galegos afirman acosar aos seus compañeiros usando as dúas vías.

   Preguntados sobre as situacións que viviron nos últimos tempos, o máis habitual é recibir insultos, xa sexa de forma directa ou indirecta. Noméano o 17 e o 20 % dos estudantes galegos, respectivamente. A violencia física din habela sufrido o 6,5 % dos alumnos de secundaria obligatoria de Galicia. Ademais, un 5 % recoñecen soportar ameazas e ao redor do 12 % viron como se difundían rumores sobre eles.

   En canto aos agresores, a maioría recorren ao insulto.
O 11 % fano de xeito directo e un 7 % de xeito indirecto.
Case o 7 % afirman que pegaron a alguén e o 3 % difundiron rumores, excluíron a un compañeiro ou o ameazaron.
O 2 % confesan que han estropeado ou roubado algo que era propiedade dun compañeiro.

    Tamén no caso do ciberacoso o insulto é a forma de hostigamiento máis habitual.
Practicárona o 4,5 % dos agresores de forma directa. Outro 3,6 % din que o fixeron de xeito indirecto.
       Outra das prácticas habituais no ciberacoso é excluír a un compañeiro, algo que fixeron o 2 % dos agresores, que tamén optan pola ameaza (1,6 %) e por difundir rumores sobre outros escolares (1,7 %).
   A suplantación de identidade e o roubo de información son prácticas que só confesaron levar a cabo o 0,9 e o 1,1 % dos ciberacosadores en Galicia. Ademais, outro 1,2 % subiron ás redes fotografas retocadas para mofarse de compañeiros.

Tres avisos a Alertcops

   En ocasións, os casos de bullying chegan ás forzas de seguridade do Estado, que puxeron en marcha unha aplicación para o teléfono móbil, Alertcops, que permite alertar sobre calquera feito delituoso do que se poida estar sendo vítima ou testemuña.

    E xa houbo casos de avisos en situacións de acoso escolar. En concreto, desde o despregue en abril do 2015 desta nova forma de comunicación, desde Galicia recibíronse tres avisos específicos sobre acoso escolar.







-- La Voz de Galicia .-

martes, 11 de octubre de 2016

ACOSO ESCOLAR - MEDIADORES ESCOLARES .-


  La Voz de Galicia -


 - ACOSO ESCOLAR .-
   Case 500 escolares fan de mediadores para evitar agresións como a de Palma.

   O programa implantado en 30 centros atalla pequenos conflitos para que non crezan.





 A Voz de Galicia
Tamara Montero
Santiago / A Voz - 11/10/2016


   Diálogo, consenso, xustiza.

Son os tres alicerces sobre os que traballan case 500 escolares galegos, que se converteron nese terceiro punto de vista neutral tan necesario cando os ánimos caldéanse. Son adolescentes comprometidos, con capacidade para escoitar e á vez elocuentes e que foron formados para mediar nos pequenos conflitos entre compañeiros, que poden enquistarse ata tal punto que se producen agresións.
  A última, a brutal malleira a unha alumna de Palma no recreo.
«Son esas pequenas cousas ás que ás veces os adultos non lles damos a importancia que deberiamos e poden ir a máis». Explícao Adelino Pouse, director do IES Xulián Magariños de Negreira, cuxa primeira promoción de mediadores foi formada fai un lustro e que na actualidade conta con 24.


   Pouse tamén se enorgullece de que un programa que comezou nun centro estendeuse por toda a comunidade, ata o punto de que hoxe son case 30 centros os que participan nesta iniciativa, cunha media de 15 alumnos mediadores en cada un. Segundo os cálculos de Adelino Pouse, ao redor de 450 mozos forman parte dun programa que non é exclusivo de Galicia nin tampouco da educación: a Xustiza tamén está apostando pola mediación como vía de resolución de conflitos.

    Como funciona? «Cando hai un conflito, quen pide voluntariamente que interveña un mediador son os que están non conflito, ninguén lles impón o servizo, aínda que si o podemos recomendar», explica Adelino Pouse, que tamén exerce de portavoz da Rede Galega de Centros pola Convivencia Positiva, recientemente premiada polo seu labor.
 «Cando hai un conflito e chegan á xefatura, somos nós os que lles propoñemos que ese problema pode ser resolto por mediación» e son eles os que toman a decisión. O programa funciona tan ben que «ás veces son eles mesmos os que van á coordinadora e piden a intervención». Ponse en marcha o servizo: escóllese a dúas persoas co perfil adecuado para que actúen. «Falan coas dúas partes por separado e despois reúnenas». Tralo diálogo, proponse unha solución. Si os estudantes enfrontados acéptana, asinan un compromiso de cumprimento e fáiselles un seguimiento. Si non se cumpre o acordado, intervén a jefatura de estudos. «Cando asinan algo diante dous seus compañeiros cumpren máis que cando llo dicimos os adultos». Si o conflito se recrudece, si trátase dunha agresión ou dun caso de acoso, hai outros protocolos que se poñen en marcha.

    Non é o único programa para previr conflitos que hai en marcha en Galicia. O IES de Fisterra comezou hai tres anos co programa de cibermentores, que son estudantes que bruxulean nas redes para alertar de posibles situacións de acoso. «Normalmente son eles os que avisan ou ao mellor avísaos un compañeiro». Baséase na mesma relación de confianza que o programa de mediadores: si un adolescente ten un problema, o máis probable é que llo conte antes a alguén da súa idade que a un adulto. E tamén fan recomendaciones aos seus compañeiro..
 - -      La Voz de Galicia


 


 

«Falei co acosador e ao principio mirou para outro lado»

El instituto de Brión inició hace dos años un programa para combatir el «bullying»


Santiago / La Voz 11/10/2016
 
  Quizá no tenga nada que ver, pero en el IES de Brión ahora apenas desaparecen cosas. Las chaquetas permanecen olvidadas en los percheros tanto tiempo que la vicedirectora, Ana Santos, entre risas dice que cualquier día tienen que montar un mercadillo.
 Quizá el mayor respeto a la propiedad ajena no tenga nada que ver con el programa que hace dos años inició el centro. O sí. «O ambiente mellorou bastante».
Lo cuenta Paulo. Él es una de las piezas clave del mecanismo que ha frenado el acoso. Es tutor. Una especie de hermano mayor para los de primer curso, abrumados por el cambio. Y, a veces, ya machacados por situaciones de maltrato y acoso desde el colegio.
 

«Había unha nena na miña clase de primaria coa que se metían dende pequenos». Ana es una de las que han tenido un hermano mayor en el centro. «Insultábana polo seu físico, polas cousas que facía mal». Antón, tutor, es vehemente. Tuvo que lidiar con un problema de insultos. «Púxenme en contacto co titor de quen insultaba, falamos e cortouse de raíz».
Otros dos de sus compañeros tutores han pasado por lo mismo. Como Christian. «Non paraban de meterse co meu titorizado porque estaba gordo». Actuó. «A primeira vez que falei co acosador mirou para outro lado e mandoume a tomar vento». Pero no se rindió. «A segunda vez púxenme máis serio e decidiu parar».
 
A Ángela, que fue tutorizada, le sirvió para relacionarse más allá de su clase.
 El hermano pequeño de Aaron también tuvo que enfrentarse a acosadores. «Empurrábano, metíanse con el porque era tímido e porque estudaba e chamábano chapón». Se solucionó sin tener que llegar a la jefatura de estudios, que es el objetivo de este plan.   «A min paréceme máis grave o acoso verbal -tercia Adrián-, insultos, mofas, motes», más común que el acoso físico porque «non deixa rastro», explica Aaron.
 
 Saleta pone el dedo en la llaga: «Hai xente que non insulta pero que non intenta paralo». Terminar con esa omertá, con ese silencio cómplice, es otra de las claves de la lucha contra el acoso. «Puxémolo en marcha porque queriamos que aos rapaces a secundaria lles fora mellor», termina Carla.
Y va tan bien que el colegio de Pedrouzos, del que llegan buena parte de los alumnos de secundaria, ya está trabajando en iniciar el suyo.

 -La Voz de Galicia.-

Escritos presentados Administración.

 
 
 
 
- PETICIÓN ASCENSOR -
 
   
 
       Esta ANPA  do IES Sofía Casanova, continúa coa súa reivindicación ante a necesidade de instalar un ASCENSOR neste centro educativo e facilitar a mobilidade de persoas con discapacidade funcional .
 
     Axuntamos os escritos presentados no Edifi. da Xunta de Galicia - Inspección de Educación-  coas datas de rexistro de marzo- 2015 e abril- 2016, aparte do rexistrado este pasado mes de setembro.
 
 
 
 
 
 
      Pensamos que a Consellaría de Educación non aplicou un verdadeiro plan de actuación para a ELIMINACIÓN de BARREIRAS ARQUITECTÓNICAS  e a implantación de ASCENSORES  nos Centros Educativos co obxecto de facilitar unha mobilidade digna do alumnado ou  persoal con discapacidade e diversidade funcional e facer cumprimento das respectivas  normativas.
 
 
 

Saúdos

- Xunta Directiva .-